Skip to content

26 Comments

  1. Kait Around The Kingdom
    August 13, 2018 @ 11:53 am

    Wow, I really don’t know if I identify with any of these — but I definitely have dealt with these scenarios! Is there a “Likes to read to herself and not talk to strangers” option? Because that’s me!

    Reply

  2. Nicole
    August 13, 2018 @ 2:02 pm

    Haha – you hit the nail on the head! My biggest pet peeve is people who lean their seats ALLLL the way back and continue pushing. I always get stuck behind these people. There is already so little space on planes, I personally feel that seats should recline no more than an inch. I also hate people who try to shove all of their stuff in the overhead bin — including their suitcases that barely fit and their jackets. I’m the person trying to take up as little space as possible with my headphones on, lol.

    Reply

  3. Paige
    August 13, 2018 @ 8:02 pm

    My biggest pet peeve… THE CHAIR BACKS! I hate, hate, hate how people push their chair back all the way back on planes – especially on a midday or morning flight where most people aren’t sleeping! If you are on a common commuter flight and you’ve inhibited the commuter behind you from working… you are the worst! I’m like you – I try to be as polite and make myself as small as I can. No stinky snacks, no loud packaging, no conversation other than a word or two to my seatmate if I know them… why aren’t other people as conscientious!?

    Reply

  4. Jordyn
    August 13, 2018 @ 8:23 pm

    Ugh I hate ALL of these people. Like you I also have a VERY expressive face so I often can’t hide my irritation. I once sat next to the craziest man on a 10 hour flight to Paris, he was a TOTAL chatty Cathy & actually had the audacity to wake me up when I was falling asleep so he could keep talking to me. Eek!

    Reply

  5. Rachel
    August 13, 2018 @ 8:52 pm

    This is too funny and all so true! I’ve sat next to every one of these types of people. I try to get situated in my seat put my headphones in and close my eyes these days!

    Reply

  6. Grace
    August 13, 2018 @ 9:09 pm

    Hahaha, I got a kick out of reading this! I’ve been on a plane plenty this summer and thankfully only ran into the “Chatty Cathy” and the “Lean Your Chair Back” person. But you’re so right, most of the times when I’m about to get on the plane I am not in the mood to interact, I either want to take a nap or read in peace. I always hope that the person next to me won’t be too chatty haha!

    Reply

  7. Tori
    August 13, 2018 @ 9:17 pm

    This article is SO ACCURATE it hurts. On very rare occasions have I sat next to someone on a flight (other than family/friends) that I DIDN’T end up hating…hahaha
    Tori || Victori Media
    https://www.victorimedia.com

    Reply

  8. Azanique Rawl
    August 13, 2018 @ 11:02 pm

    This is so funny! I actually just took my first flight a few weeks ago and I for sure encountered all of these people! Chatty Cathy is actually the most awful on the list!

    -xo, Azanique | http://www.lotsofsass.com

    Reply

  9. Briana
    August 13, 2018 @ 11:30 pm

    This is so funny and it’s so true!

    Briana
    https://beyoutifulbrunette.com/

    Reply

  10. Erin Sanchez
    August 14, 2018 @ 12:05 am

    OMG this post had me cracking up! First, with your botox remark, then with all the “types” of people. These are SO ACCURATE. LOL. An open bag of beef jerky on the plane is the worst (besides the farters). I’ll spare you the story of one guy I had the displeasure of sitting near recently…ugh. I’ll be thinking of this on my flight to LA next month! haha

    Reply

  11. Deborah
    August 14, 2018 @ 8:36 am

    ughh I hate most of these! haha I’m like you, I like to sleep on my flights, especially if I’m flying alone. Don’t talk to me on a plane, it’s none of your business why I’m flying to wherever haha.

    Reply

  12. Megan Elliott
    August 14, 2018 @ 8:50 am

    Omg I have seriously encountered ALL of these people!! I try to be courteous, but I typically just smile then turn away and put my headphones on lol. You are spot on with this!

    Reply

  13. Alexandra Hollander
    August 14, 2018 @ 10:02 am

    This is so true, LOL! I have encountered all of these people on a plane at least twice, and to be honest, I don’t know who’s worse. Probably chatty cathy or the farter!

    Reply

  14. Jenny
    August 14, 2018 @ 12:39 pm

    Haha I love this! I always seem to have the chair kicker child right behind me and while I get it, it’s still frustrating lol.

    Reply

  15. the sophia diaries
    August 14, 2018 @ 1:39 pm

    omg, you totally nailed all these types of personalities xD i am thankfully, none xD i think i hate the people who are inconsiderate of those behind them the most – the sit back seat in your lap those always piss me off more…only because they can never see how uncomfortable the people behind them truly are -.-

    Reply

  16. Alix Maza
    August 14, 2018 @ 4:01 pm

    OMG SO TRUE! Also the person who doesn’t even acknowledge your existence. I mean were gonna be sitting next to each other for 1+ hours, a smile wouldn’t hurt!

    Reply

  17. Kait Elizabeth
    August 14, 2018 @ 5:04 pm

    I always get the kicker behind me!!!! You look gorgeous in these pics babe. Hugs, Kait
    http://www.baskinginburgundy.com

    Reply

  18. Candace
    August 14, 2018 @ 7:43 pm

    You have no idea of how hard I’ve laughed jajaja I have literally experienced those same type of travelers (except for the one with the beef jerky) lol. I really enjoyed this post!! Keep it up girl.

    XO
    Candace
    http://www.thebeautybeau.com

    Reply

  19. Tonya Tardiff
    August 15, 2018 @ 6:10 pm

    AH I have been traveling so much lately and have experienced all of this! you totally nailed it, haha!

    Reply

  20. Kileen
    August 17, 2018 @ 1:13 am

    This is too funny babe! After so many flights, i can totally relate to this. and love your outfit, so cute!

    Kileen
    cute & little

    Reply

  21. Kristin Taylor
    August 19, 2018 @ 11:28 am

    I’ve dealt with all of these except the elbow battle! On our way to Ohio, there was a woman named Valerie, (obviously she made an impact), who spent 90% of the flight time chatting up my fiancé, and interrupting our conversation several times. So annoying! I agree, I’m losing my patience to ????

    Reply

  22. Nataly
    August 20, 2018 @ 7:23 am

    This is such a funny post! I loved reading it!

    Reply

  23. Kasey | Running in Heels
    August 20, 2018 @ 10:31 am

    This post is hilarious! I think you hit the nail on the head with each of the types and I’m with you- I get on the plane with my big over-the-ear headphones and signal that I don’t want to see or hear anyone around me!

    Reply

  24. Suzanne
    August 20, 2018 @ 6:28 pm

    Haha this post cracked me up! I’ve never been with a farter, but hey i’m sure i’m bound to run into one at some point lmao!

    Reply

  25. ashley hargrove
    August 21, 2018 @ 8:08 am

    Too funny!! This is all so true too! Most people drive me nuts on planes ha!

    Reply

  26. My Travel Essentials – Tarrarized
    February 10, 2021 @ 8:17 pm

    […] remember the various personalities you’ll encounter whilst traveling – particularly during the holidays and elevated stress […]

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

· powered by chloédigital